
جیمز آگوستین آلویسیوس جویس، نویسنده ایرلندی
هدف ژانر وحشت این است که خوانندگان را شوکه کرده و بترساند. ممکن است مضامینی را در ژانر وحشت ببینید که خوانندگان را می ترساند، مانند داستان هایی درباره خون آشام ها، ارواح و هیولاها. داستانهای ترسناک اغلب شامل شخصیتها و ماجراهایی هستند که تعلیق و تنش برای خواننده ایجاد میکنند.
از شرلوک هلمز گرفته تا پوآرو و تمامی آثار آگاتا کریستی همگی در ژانر رازآلود، جنایی و یا کارآگاهی محسوب میشوند. کتابهای این ژانر معمولاً در حین خواندن مخاطب خود را وادار به این میکنند که آنها نیز در مورد سرنوشت شخصیتها و یا پایان بندی داستان حدسهایی بزنند.
ژانر رئالیسم جادویی
اگر دوست دارید جادو را در زندگی واقعی تجربه کنید، کتاب هایی در ژانر رئالیسم جادویی انتخاب خوبی برای شما خواهند بود.
مهمترین عنصری که ژانر فانتزی را از رئالیسم جادویی جدا میکند، همان چاشنی واقعیت است. در حالی که ممکن است در ژانر فانتزی همه چیز تخیلی و غیر واقعی باشد، در رئالیسم جادویی در عین حال که زندگی در یک فضای واقعی را تجربه میکنیم، شاهد اتفاقات عجیب و غیر معمول خواهیم بود.
در رمان های رئالیسم جادویی، شخصیت ها عناصر جادویی را عجیب و غریب نمی بینند. در عوض، در فضای رمان رایج در نظر گرفته می شوند. نویسندگان معمولاً از جادوی درون رمان استفاده میکنند تا به شخصیتهایشان کمک کنند تا یک سفر را کامل کنند، یک ضدقهرمان را شکست دهند یا کشف خود را تجربه کنند.
کافکا در کرانه اثر هاروکی موراکامی و صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز در ابن ژانر نگاشته شده است.
ژانر تراژدی
تراژدی یک ژانر ادبی است که تلاش میکند احساس غم و اندوه را برای قهرمان داستان ایجاد کند. تراژدی شامل شخصیت هایی است که نوعی سختی و درد عاطفی را تجربه می کنند. تراژدی معمولا شامل لحظهای از خودآگاهی برای قهرمان داستان میشود که آنها را به سفری عاطفی هدایت میکند.
ژانر کمدی
کمدی روایت یک اتفاق به شکلی شادیآور یا خندهدار، نقدِ شخصیتی یا اجتماعی با روکشی از طنز و شوخی، نمایش بلاهت و یا مواجهه با بحران در اثر بلاهت است. هرکدام از این سبکها بارها هستهی یک داستان شده و شاهکاری محبوب به وجود آوردهاند. کمدی گونههای متفاوتی دارد. در کل این ژانر میتواند زیر مجموعههای زیادی، از جمله کمدی-تراژدی و کمدی-رمانتیک داشته باشد.